Wat is Job Marketing?
Job marketing is het gericht adverteren met een bepaalde vacature bij een specifieke doelgroep op social media. Bij job marketing is het doel om snel en effectief de juiste doelgroep te bereiken. Deze doelgroep te inspireren om op de vacature te reageren en de manier van solliciteren zo makkelijk mogelijk te maken. Ook wordt de employer branding sterk bevorderd door social media campagnes.
Een revolutie in de wereld van recruitment
Nadelen vacaturesites & kranten
- Via de krant ziet iedereen je advertentie, ook al hebben ze daar helemaal geen interesse in.
- Op vacaturesites concurreer je met duizenden andere bedrijven.
- Elke vacature ziet er hetzelfde uit op een vacature site. Dit is totaal niet onderscheidend.
- Slechts 15% van je doelgroep is actief op zoek naar een nieuwe baan dus je bereikt niet de overige en misschien interessantere 85%.
Voordelen van Facebook en Instagram
- Facebook weet precies waar mensen in geïnteresseerd zijn. Je kan dus kijken welke interesses er bij een bepaalde vacature passen en deze mensen persoonlijk benaderen via hun tijdlijn.
- Je bereikt precies de mensen in de omgeving waar jij potentiële nieuwe werknemers wil benaderen, wereldwijd.
- Je bent de enige vacature die mensen voorbij zien komen, dus je onderscheid je.
- Potentiële nieuwe werknemers kunnen je bedrijfspagina bezoeken, zodat ze gelijk een duidelijk beeld hebben van uw bedrijf.
- Met 1 klik op de knop zijn ze in contact met uw bedrijf (laagdrempelig).
- Als iemand solliciteert, kun je direct naar het profiel van diegene gaan zodat je ziet met wie je te maken hebt en wat zijn ervaringen zijn.
- Door vacatures te promoten gaan ook meer mensen de bedrijfspagina liken.
- Meer naamsbekendheid.
- Vaak zijn mensen niet actief op zoek naar een nieuwe baan maar als ze een interessant aanbod voorbij zien komen, zullen ze toch nieuwsgierig raken en misschien solliciteren.
